dinsdag 13 maart 2012

Gewoon een gezellige baret!

Vandaag staat hij als muts nummer 168 op mijn blog, maar ik wilde hem jullie ook even laten zien.
Een baret in twee garens, en dan ook nog met een dubbele draad.
 Gemaakt in de welbekende "Granny" haaksteek. 
Door af en toe een toer ertussen te gooien van vier stokjes in plaats van drie, ga je meerderen.
 Je kunt het heel goed op de foto zien waar de vier stokjes zich splitsen in tweeën.
Om te minderen ga ik terug naar twee stokjes. 
De baret is bij de laatste toeren afgewerkt met vasten, waarin ik om de zes vasten eentje minder! 
Volgende toer: /vijf vasten eentje minder/vier vasten eentje minder 
en zo doorgaan tot hij lekker op je hoofd past.

Hij staat geweldig bij een spijkerjasje.

1 opmerking:

  1. Wauw de baret vind ik echt helemaal te gek !!
    Prachtig gemaakt.

    Groetjes Ilonka

    BeantwoordenVerwijderen

h&m