dinsdag 10 juli 2012

Rokjes haken

Voor de zomerse dagen die we soms toch wel hebben.
Als het dan wat kouder is en regent ga je met je restjes katoen op de bank zitten.
Meet de heupen van je dochter, buurmeisje, nichtje of kleine zusje op. Haak een ring met die omtrek.
Dan een randje vasten voor de stevigheid.
Dan een rijtje stokjes om later een lintje of elastiekje door te halen. En eventueel nog een randje vasten.
Varieer met steekjes en kleurtjes. Meerder eventueel voor een A-lin.
Haak door tot de gewenste lenge is bereikt.
Eindig met een randje.
Klaar!

Oh ja ook nog afhechten. Altijd leuk!

6 opmerkingen:

  1. Hoi hoi,
    Wat een leuke rokjes! Ik ben zelf ook rokjes aan het haken, maar als ik het rond haak gaat het helemaal uit lopen, dan wordt het een klok (of hoe noemen ze dat model) is dat wat je bedoeld met het meerderen? Krijg je dan een wat rechter model?
    Ik kan geen foto's plaatsen he dat ik een voorbeeld laat zien?

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmm tja alhoewel het me lijkt dat als ik ga meerderen het nog erger wordt.....raar hoor.....:-(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Meerderen zorgt er juist voor dat het rokje wijder gaat worden.
    Ik heb een vraag, als je zo'n rokje haakt, hoe voorkom je dan gaten tussen de steken?
    Ik ken alleen lossen, vasten, stokjes en dubbele stokjes. Maar ik neem aan dat er nog veel meer steken zijn? Ben net gisteren beginnen met haken, haha!

    BeantwoordenVerwijderen

h&m