maandag 12 november 2012

Supersimpele babyslofjes breien

Ik ben niet van de generatie die het breien met de paplepel ingegoten heeft gekregen. Het meeste heb ik geleerd van youtube, tutorials en van die enige antieke boekjes uit de kringloopwinkel!

Ik moet zeggen dat ik het aardig onder de knie heb gekregen! Iets wat me alleen nooit is gelukt is het breien met 4 of 5 naalden. Zo jammer, want daarmee kun je van die schattige babyslofjes breien!

Maaar.... Daar heb ik iets op bedacht. Ik heb namelijk 3 superleuke patroontjes gemaakt waarmee je op twee naalden babyslofjes kunt breien, gewoon plat dus!

Alles wat je hiervoor hoeft te kunnen is recht breien, twee steken samenbreien, opzetten en afkanten! Echt heel simpel dus en heel erg snel gebreid op 4mm naalden met standaardgaren voor naald 3-4.

In de maten: Prematuur, 0-3 mnd, 3-6 mnd, 6-12 mnd en 18-24 mnd.

Voor de patronen:

Makkelijkste en Snelste Babyslofjes Ooit! 


Of je kunt kijken op de patronenpagina op www.a-la-sascha.tk.

3 opmerkingen:

  1. Mij is het ook niet met de paplepel ingegoten, althans ik wilde zelf niet en heb ook altijd ruzie met sokken breien. Dit vind ik briljant bedacht! Super dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg leuk! Dank je voor de link.
    gr. Meijra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan goed breien, haken, Frivolité, maar sokken breien had ik nog nooit gedaan... ik ben blij, vanavond kreeg ik het onder de knie ( na minstens 7c uithalen).. Ik snap nog niet zo goed hoe ik hier zelf kan bloggen, maar wilde het dan toch even langs deze weg laten weten. Hoera! :D

    BeantwoordenVerwijderen

h&m