vrijdag 12 juli 2013

Maak jij ook een inktvis voor een te vroeg geboren kindje?

In Zweden loopt sinds begin dit jaar het project Små bläckfiskar
Dat betekent Kleine inktvissen.


De bedoeling is om gehaakte inktvissen in te zamelen die gegeven worden aan te vroeg geboren kindjes op neonathologie-afdelingen van ziekenhuizen. De inktvissen geven de kindjes een veilig gevoel en doordat de kindjes de tentakels vastpakken, trekken ze niet meer aan hun eigen sondes of slangetjes.
Ik doe mee aan dit project, omdat ik regelmatig in Zweden kom.
En via mijn blog doen ook een aantal volgsters mee.

Wil jij ook een inktvisje haken voor een te vroeg geboren kindje?
Lees dan meer informatie op mijn blog en neem graag contact op via het mailformulier onderaan mijn blog.

Zo'n inktvisje is simpel om te maken en haakt lekker weg in je luie stoel. 
Het vergt weinig in-elkaar-zet-werk aan het eind, dus is zo klaar.
Doe jij ook mee????

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

h&m