zaterdag 17 augustus 2013

Granny square kussen

Tijdens het in elkaar haken van de granny squares 
van dit kussen, bedacht ik dat ik het mooier zou vinden als de grannies op een 'luchtige' manier
 aan elkaar gehaakt zouden worden.
Niet zo strak, zodat de ene granny in de andere zou overlopen.

Dit heb ik op de volgende manier gedaan.


- Leg twee granny squares met de goede kanten op elkaar
 - Haak met vasten de granny squares vast in de losse-boog



- Haak halve vasten in de stokjes van de voorste granny square, de achterste hangt dus los, hier haak je niet in
- Haak bij elke losse-boog met vasten de granny squares aan elkaar
- Bij de stokjes haak je alleen halve vasten in de voorste granny







- Haak eerste alle horizontale banen aan elkaar
- Haak daarna alle verticale banen aan elkaar


- Haak tenslotte twee rijen stokjes als afwerkrand om het kussen, in elke hoek haak je 3 stokjes in 1 steek
- Ik heb het kussen op een wit lapje stof genaaid.- De achterzijde is van turquoise ruitjesstof, genaaid als een kussensloop, zodat het binnenkussen er gemakkelijk uitgehaald kan worden. 

Heb je nog vragen, of hulp nodig, stuur een berichtje, ik help je graag.

Mijn blog vind je hier.

Lavendel & Papaver



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

h&m