woensdag 26 februari 2014

Crochet Along 2014



Ik heb het maar liefst twee maanden
 geprobeerd te negeren... 
Al die prachtige Crochet Along (cal) kleedjes...
 Ik verzon allerlei smoesjes; geen zin
 (ik was even m'n haak 'mojo' kwijt),
 ik ga toch niet hetzelfde kleed haken als honderden anderen, eerst mijn oude wolletjes opmaken,
 ik heb alleen maar katoen garen en dat duurt eeuwen, etc. Maar hé! Ik heb zo'n groot kleed al eens gemaakt met katoengaren en naald 3,5 en het is dé oplossing voor die enorme berg met bolletjes katoen,
 die toch echt eens op moeten...

Dus heb ik mijn bak met w(b)olletjes omgekieperd 
en ben gaan haken.
 Het ging verrassend snel.
 In een paar dagen dagen had ik de cal al ingehaald.
 In het begin was ik nog kieskeurig met de kleuren, 
maar tijdens het wegen en uitrekenen kwam ik erachter,
 dat toch echt alle bolletjes (bijna 1400 gram) in het kleed moeten om hem 140x140 cm te maken.

Toen was ik niet meer te stoppen. 
Toen wilde ik ook een sprei voor op bed.
 Maar dan wel graag in één kleur en met dikker garen,
 want die sprei wordt ongeveer 220x220 cm! Ik koos voor Stylecraft Special Chunky, kleur Parchment.
 Ik haak met haaknaald 6 en het gaat rap.
 Voor de sprei heb ik wel enorm veel nodig;
 ik schat ruim 36 bollen van 100 gram ("au!", zei mijn portemonnee). 
Maar wat word ik hier blij van!!

Ik gebruik het volledige Engelse patroon, 
dus ik zie wel of ik in het tempo van de cal blijf mee-haken
 of lekker mijn eigen tempo aanhoud... 
Ik ben wel beniewd;
 haak jij dit kleed ook (mee)?

2 opmerkingen:

  1. veel plezier met je CAL dekens. Ik haak hem ook met allerlei resten aangevuld met wat nieuwe bollen, en haak op naald 4.
    Zo'n effen uitvoering vind ik ook heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi resultaat! Lekker warm.
    Origineel ook zo in 1 kleur!

    BeantwoordenVerwijderen

h&m