zondag 2 februari 2014

Harige Knuffels

Ook zo verliefd op die harige knuffels? 
Maar wordt je al gek van het eerste rondje, dat je tel kwijt bent 
en niet meer de insteekopeningen kunt vinden?
De meesten van ons vinden het maar lastig om mee te haken. 
Nu heb ik daar een trucje op gevonden. 

Wat heb je nodig?
De draden waar ik het liefst mee haak zijn Lanas Stop en dan Koala, Lynx of Rabbit.
Maar er zijn natuurlijk nog veel meer harige draden. Mohair gecombineerd met wol. Of van Katia de bombon serie is ook prachtig, En de Frida Katia is echt een voorbeeld van lastig te haken.
Goed... genoeg "reclame" voor de diverse merken.

Hoe haak je nu met deze draden?
  Ik haak met twee draden tegelijk, waarbij ik de harige draad als het ware "los" mee haak.
Hierdoor blijft de draad met haartjes mooi zichtbaar aan de voorkant want deze draad door een lus haalt komt hij er nooit mooi uit en moetje soms flink na borstelen. Ook kost deze techniek je minder van de (meestal) duurdere wol / katoen.

Ik heb een handleiding gemaakt hoe je met deze draad een mooi haakwerk kunt maken en toch niet de tel kwijt  raakt... zie voor die uitleg mijn blog: http://cute-amigurumi.blogspot.nl/2014/02/haken-van-mohair-hoe-doe-je-dat.html

En als je dan een basispatroon pakt en haakt... dan krijg je net zo'n mooi beestje als hierboven.
Dit snoesje heeft echter nog geen lijf, oren en poten... 
Iemand een idee wat het kan worden?
De suggesties hier in huis zijn: egeltje, keeshondje of een harige vos...
Wat vinden jullie?
Laat je reactie op mijn blog... Ik ga binnenkort er mee aan de slag. En  misschien wordt het dan wel jouw inspiratie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

h&m