woensdag 8 april 2015

Gehaakte tasjes


Thuis krijg ik wel eens commentaar dat mijn kleurkeus voor m'n gehaakte tasjes nogal gewaagd is. 
Knalrood en gifgroen en felgeel en dan ook nog een lila randje? Die kleuren gebruikte ik voor mijn linkertasje. 
Maar het is net hoe je er tegenaankijkt: 
op deze foto komen die kleuren prachtig uit!


Met Pasen nam ik mijn tasje mee naar het Afrika museum vlak bij Nijmegen. Daar is een nagebouwd dorpje waar je doorheen kunt wandelen en je even in Congo kunt wanen.
 Ik legde m'n tasje tussen de potten en pannen
 en vond het daar wel passen.


En ik hing m'n andere tas voor een doek die daar al hing.
 Dit tasje haakte ik vijftien jaar geleden al, toen al die kleurtjes in Nederland nog niet in de mode waren. 
Maar net als de Afrikanen heb ik altijd al van deze felle kleuren gehouden.


En het is leuk om te merken dat felle kleuren nu ook hier in de mode zijn. In deze foto's probeerde ik uit te drukken: 
waar Afrikaanse Aarde kleuren en Hollands Haakwerk 
elkaar ontmoeten.
Op m'n blog heb ik ook nog een foto van het hele nagebouwde dorpje in dit Afrika museum.
 Of welkom rechtstreeks op www.tweedehandswerk.nl

Groeten van Margriet

2 opmerkingen:

  1. Hihi zulke opmerkingen krijg ik thuis ook altijd. Moet dat nou zo kleurig ! Maar ik hou ervan . Jouw tasjes vind ik ook erg mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi zulke opmerkingen krijg ik thuis ook altijd. Moet dat nou zo kleurig ! Maar ik hou ervan . Jouw tasjes vind ik ook erg mooi !

    BeantwoordenVerwijderen

h&m